امکان جدید ریسرچ‌گیت : رصد مقالات علمی در شبکه‌های اجتماعی

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۸۷۶ اخبار و اطلاعیه ها اسلایدشو علم سنجی
تعداد بازدید:۱۳۹
امکان جدید ریسرچ‌گیت : رصد مقالات علمی در شبکه‌های اجتماعی

ریسرچ گیت چیست ؟
ریسرچ گیت ResearchGate یکی از شبکه های اجتماعی علمی ویژه محققان است که قدمت طولانی تری نسبت به لینکدین دارد. در ریسرچ گیت محققان می توانند آخرین دستاوردهای علمی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، از همکاران خود سوال علمی بپرسند، شغل پیدا کنند و غیره. علاوه بر این، ریسرچ گیت شاخص های استنادی مقالاتی را که در این شبکه اجتماعی علمی وارد کردید را نشان می دهد. در ریسرچ گیت می توانید با محققان در حوزه موضوعی خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و از آخرین یافته های علمی آنها در حوزه موضوعی خود مطلع شوید.

ریسرچ گیت، اخیرا امکان جدیدی به نام mentions اضافه کرده که در این پست با آن آشنا می شویم.

ذکر، اشاره یا mentions در ریسرچ گیت شامل چیست؟
ذکر یا اشاره در ریسرچ‌گیت به موقعیتی گفته می شود که کسی در مورد مقاله شما در ریسرچ گیت یا سایر شبکه های اجتماعی صحبت می کند یا به نوعی از آن یاد می کند. ذکر مقاله در ریسرچگیت، شامل توییتر، ویکی پدیا و سایر وب سایت ها نظیر سایت های خبری و بلاگ ها است.

ذکر مقاله در ریسرچ گیت به شما کمک می کند تا از نظرات دیگران در مورد مقاله تان آگاه شوید و حاصل کار تحقیقاتی خود را در شبکه های اجتماعی رصد کنید و بدانید دیگران چگونه مقاله شما را قضاوت می کنند. ذکر مقاله در ریسرچ گیت، مشابه نمره آلتمتریکس است، با این تفاوت که آلتمتریکس ذکرها در ریسرچ گیت را شمارش نمی کرد.

علاوه بر این، استفاده از ذکر مقاله در ریسرچ گیت به شما کمک می کند تا دید کلی نسبت به مقاله تحقیقاتی خود پیدا کنید. توجه داشته باشید که mention در ریسرچ گیت فقط زمانی نشان داده می شود که مقاله شما در جایی ذکر شده باشد.

چگونه ذکر مقاله خود را در ریسرچ گیت ببینیم؟

  • برای رویت ذکر مقاله خود در ریسرچ گیت وارد اکانت خود در ریسرچ گیت شوید با اینکه به لینک https://www.researchgate.net/login مراجعه کنید.
  • روی تب Stats در پروفایل ریسرچ گیت خود کلیک کنید و سپس به تب mentions بروید.
  • اگر مقالات شما چندین بار ذکر شده باشند با کلیک روی mentions می توانید آن را ملاحظه کنید.

 

ریسرچ گیت چگونه ذکرها را پیدا می کند؟
با قرار دادن لینک مقاله شما در سایت های خبری و غیره، ریسرچ گیت به طور خودکار آن را شمارش می کند. علاوه بر شمارش شبکه های اجتماعی مثل توییتر و ویکی پدیا، مقالاتی را که در بلاگ مرکز اطلاعات علمی نیز ذکر شده، شمارش می کند.

چه کسانی می توانند ذکر مقالات شما را ملاحظه کنند؟

ذکر مقالات در ریسرچ گیت فقط برای خود محقق قابل رویت است. فقط نویسندگان مقاله می توانند ذکر مقاله خود را در ریسرچ گیت ببینند.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: researchgate mentions


نظر شما :